Porsche Taycan İstanbul’dan İzmir’e tek şarjla gidiyor
ÇOK DAHA HIZLI
2015 yılında Mission E konsepti üzerinden geliştirilen 2019 yılında Porsche kullanıcılarının “yok artık önce Cayenne dizel şimdi de elektrikli Porsche mi” diye genel bir önyargıyla yaklaştıkları ardından satış rekoru üstüne satış rekoru kıran şu ana kadar 150.000’den fazla satıla saf bir elektrikli Taycan. Bir önceki Turbo ile S ile yenisi arasında 12 kWh batarya, 60 Nm tork, 191 HP güç ve hızlanmada 0.4 saniyelik fark var. Türkiye’de en çok satılacak versiyonlar Taycan ve 4S olacak.
TAYCAN VE TAYCAN 4S
Gelelim İstanbul’dan İzmir’e tek şarjla gidebilecek olan modele. Selefine oranla daha büyük bir batarya 105 kWh kullanan nette ise 97 kWh’a denk gelen Taycan, 0-100 km hızlanmasını 4.8 saniyede tamamlıyor, 435 HP güç sunuyor ve 719-821 km menzil vadediyor. Üstüne üstlük 18 dakikalık %10-80 şarj süresi enfes. 800 voltluk şarj mimarisi bunun da temelini oluşturuyor. Porsche mühendisleri tasarımla birlikte teknolojiye de önem vermeye devam ediyor, bataryası büyüyen hızlanan Taycan selefine göre yaklaşık 10 kg daha hafif. Taycan 4S ise en çok beklenen. 650 Nm tork, 571 HP güç 0-100 km 4 saniye.
Son olarak, yavaşlama/frenleme esnasındaki enerji geri kazanım kapasitesi de 290’dan 400 kW’a çıkarıldı, yani yüzde 30’luk bu artış, Taycan sahiplerine biraz daha uzun menzil sunabilecek.
patronlardunyasi.com